HAMNBODEN

I går var vi hembjudna till Sixtens kompis med familj på lunch,
svårt när man är hembjuden till någon som man inte
varit hos tidigare, när man äter på ett visst sätt, typ lchf..
Vi kommer dit och dom har grillat hamburgare med bröd!
Hade detta varit tidigare så hade jag säkert inte sagt något utan ätit
med dåligt samvete allt som erbjuds..
Men nej, jag vågade faktiskt säga ifrån, så för mig blev det hamburgare och
grönsaker..
Känns skönt när man gjort det!
Sen kan det så klart vara stunder när det inte passar att säga ifrån,
eller när det inte går att äta annat än det som erbjuds, då får man ju
ta det då och komma igång igen efteråt....

Sen på kvällen igår så var vi med samma familj i Båstad, vi käkade
på hamnboden, ett nytt trevligt ställe i Båstad som dom som driver pepes
äger...


HAMNBODEN i Båstad

Dom andra tog in musslor med pommes och aioli, men det var ju inte
precis något för mig så jag valde


fisk och skaldjursgryta med saffrans aioli, super god...
Till det blev det ramlösa...
I  till frukost blev det 1,5 dl turkisk yoghurt med min hemmagjorda
nötmusli.
Höll mig mätt i 4 1/2 timme!
Hade detta varit förr, så hade jag lätt ätit 2 mackor också, och på köpet
blivit hungrig efter 2 timmar...
Till lunch gjorde jag 2 varma mackor på mitt lchf bröd, bregott,ost,salami och
dijonmajonnäs, och orkade bara äta upp 1 1/2 macka..
och nu till mellis tog jag 4 st! macadaminötter..
Tänk att man kan äta så lite och ändå inte bli hungrig! det har jag inte känt
tidigare..(höll på att skriva när jag bantat men jag ser inte detta som en
bantningskur, utan så här vill jag leva..)
Har dock fortfarande svårt att förså att man kan äta fett för att bli av med fett!!!
Men jag lär mig efterhand.
KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0