BLOMKÅLSMOS

I dag gjorde jag falukorv med makaroner till barnens lunch,
men eftersom jag inte äter makaroner så blev det blomkålsmos
till mig.


Supergott, saknade inte potatismosen alls, detta kan jag ju även
lura i barnen;-)

Tog ca 1/4 blomkålshuvud, kokade i 7 min, blandade med ca 1msk
vispgrädde och 1 msk smör, lite salt,peppar, muskotnöt mixa allt i blendern
eller med stavmixer..
Ett tips! Se till så att ni inte råkar röra vid knappen till maskinen när
locket inte är på!!
Annars kan det hända att man har blomkålsmos i HELA köket inkl taket!! :-(

Receptet hittade jag i min nya kokbok.


LCHF husmanskost av Anna Hallén.
Riktigt bra med många "vanliga recept"...
Inte bara en kokbok utan även råd och tips, Anna har även en bra blogg,
www.annahallen.se

Har även köpt en bok som ska vara riktigt läsvärd:


Matrevolutionen av kostdoktorn Andreas Eenfeldt, som även han har en bra
hemsida: www.kostdoktorn.se
Det känns mycket bättre denna gången jag började med lchf än förra, denna gången
är jag mycket mer påläst..även om jag har mycket kvar att lära så är jag en bit på väg.
KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0