LCHF ROSTBRÖD

Har nu testat ännu ett lchf bröd.. som kommer från www.marianneslchf.se
Gillade detta brödet bättre än ostbrödet jag gjorde sist...
 Det blir ca 20-22 skivor/bröd
12ägg
1,5 dl kokosnötsmöl
50g smält smör
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1msk fiberhusk (ingår inte i receptet men har läst på olika ställen där det ingår)


Vispa äggen pösigt.
Tillsätt saltet och smält smör.
Blanda dom torra ingridienserna och häll försiktigt dom i äggsmeten, blanda allt
och häll i smord form, bröad med vallmofrön och strö även vallmofrön över.
Grädda mitt i ugnen 180 grader varmluft i ca 30-40 min. (Jag hade mitt inne i 30 min)


Mitt fastnade ite i formen när jag skulle ta av det, kanske ska smöra 
och bröa mer nästa gång..


Det blev en god lunch med kräftstjärtar, majonäs och citron.

Samtidigt som jag bakade bröd så bakade Filippa dumle/noblesse
kakor..


Hoppas bara man kan stå emot en sån...
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: Lotte

stå för guds skull emot!! Dom där är omöjliga att bara ta en av ;-)

2011-08-11 @ 16:41:45
URL: http://bullemamman.blogg.se/lottesmat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0