+0,1 KILO!!!!

Jag skojar inte, +0,1kilo när jag ställde mig på vågen i morse...
Efter 1 vecka utan mjöl,pasta,ris,bröd,potatis,socker mm...
Och dessutom 6! träningspass....
Trodde det var fel på vågen..konstigt man gett upp så många gånger förut,
hur svårt ska det vara!!
Men har idag fått jätte mycket hjälp och pepp av Åse som har bloggen
www.56kilo.se , hon har lång erfarenhet av GI och LCHF...
Hon har idag gett mig tips om att äta feta mejeriprodukter (något jag slarvat med
och ofta använt lätt produkter), mindre portioner,mindre mellanmål,mindre av mejeriprodukter, mindre grönsaker,
mindre "under jord" grönsaker...


Har idag bakat en LCHF bröd helt utan mjöl som innehåller 1 kolhydrat
/skiva...
Kunde inte låta bli att smaka en skiva när det var klart med bregott (inget lätta
nu inte) och en skiva allerums prästost...
Gissa om jag som gillar bröd tyckte det var gott...

Till kvällsmat blev det "spagetti" och köttfärssås..


Spagettin är ingen spagetti utan gräddkokt vitkål..
Supergott, saknade inte spagettin alls..tom Hasse tyckte det var
jätte gott...
I morse blev det ägg och bacon och till mellis (förutom den nylagade
mackan) blev det 1 dl kesella med lite hallon..
Hann med ett träningspass med 10 min crosstrainer, styrka överkropp
och mage och 10 min löpband..
Tänkte precis på att det bästa av allt är att jag inte alls är sugen
på något sött...aldrig efter maten att jag blir sugen på choklad, godis
eller något annat..
Dessutom är man lagom mätt hela tiden, aldrig vrålhungrig och aldrig
proppmätt, man är sådär lagom hela tiden..
Jag ger inte upp..detta SKA gå..
Tack för era gulliga kommentarer här inne..
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: monciworld

Recept på brödet, tack.



Och du e jätteduktig. Jag har inte heller gått ner någonting, men jag mår mycket bättre med denna kosten. Så bara fortsätt som du gör. Och glöm inte fettet.=)

2011-01-26 @ 10:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0