OOPSIES

I dag har jag testat något nytt: OOPSIES
Vad är det undrar ni nu?
Det är ett slags bröd som ofta nämns i GI och LCHF recept..


Innehåller bara ägg, philadelphiaost och lite salt...


Man kan använda dom som bröd, hamburgarbröd, langos,
rulltårta mm. Jag strödde lite sesamfrön över för att få lite brödkänsla..


Efter 2 veckor utan bröd så var det supergott med dessa oopsies...
Man blev inte så mätt av dom kanske, rätt luftiga och fluffiga..
Men jag gillade dom.
Här kommer receptet:
6 st. (endast 1 kolhydrat/st)
3 ägg
85g philadelphiaost
nypa salt

Knäck äggen och dela äggvita och äggulorna var för sig..
Vispa äggvitorna och saltet till ett hårt skum..
Vispa äggulorna och philadelphiaosten i en annan skål.
Blanda försiktigt allt och klicka ut till 6 st oopsies på bakplåtspapper.
Mitt i ugnen 150 grader i 30 min..(jag hade varmluft på)
Ät dom varma direkt.. eller prova rosta dom i brödrosten, det ska jag testa
i morgon bitti..
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Nina

Detta måsta jag testa. Vad tror du om att ha lite flingsalt på? Inte som smörgås då kanske utan mer som tillbehör till middagen. Trevlig helg och kram

2011-01-14 @ 08:41:27
Postat av: trettioettkilo

flingsalt var precis vad jag tänkte när jag åt dom..

Passar även till frukostmackan, testade på jobb i morse att rosta dom det blev också jätte gott...

Men man måste ha smör och en bit ost på för att dom ska bli goda tror jag..

2011-01-14 @ 11:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0