PEPPAD

Kände mig så peppad och motiverad igår..
Var och tränade crosstrainer på Aktiverum och storhandlade på Maxi,
har nu en massa god och nyttig mat hemma, det enda är att barnen äter
upp det ;-) , men det är ju bra att dom också gillar frukt och grönsaker..
I går såg min meny ut så här:
Frukost: Havregrynsgröt med 1/2 banan och lättmjölk

Lunch: sallad med tortillakyckling

Mellanmål: kesella med frysta hallon

Middag: lax med hummersås, broccoli och en sallad


Den underbart goda laxen med hummersåsen hittade jag receptet på en av mina
favoritbloggar www.56kilo.se  , där hittar jag massor av goda recept + motivation...
Sen är jag inte en lika duktig fotograf som henne och kan lägga ut grymma
bilder på god mat men jag gör vad jag kan...
Och många bilder på god mat kommer ni att få se..


Köpte denna boken på maxi i går : 6kilo på 6 veckor av Ola Lauritzon
och Ulrika Davidsson...
Inte för att jag ska följa den slaviskt utan mer för goda recept, och goda recept fanns
det hur många som helst av...
Har några böcker av författarna tidigare och det brukar vara hur gott som
helst..
Ola har ju alltid förespråkat GI men nu är han lite inne på ett annat tänk med:
Lite mer kolhydrater (tex i form av grovt bröd) mer protein, och lite mindre fett
än vad "vanlig" GI förespråkar...
Precis som jag alltså!!
Perfekt för mig...
Kanske blir boken rakt upp och ner ändån, vem vet....
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Nina

Ser riktigt gott ut, får nog prova det receptet. Att hitta inspiration till god, nyttig och dess utom gärna prisvärd mat är en riktig utmaning.



Kram

2011-01-04 @ 11:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0