LCHF BRÖD

3:e dagen gillt, det känns jätte bra, även om jag har "fuskat" lite så
känns det som om jag är på rätt spår, och jag är motiverad...
Blir många lockelser närmaste tiden men jag försöker hålla mig till
mitt så länge det går, sen kommer jag igång på allvar när jag börjar jobba igen...
Men än så länge så känns det inte svårt..känns inte som om jag ofrar något!
Man kan äta minst lika gott med lchf..om inte godare!
Det som har varit mitt bekymmer tidigare har varit att jag gillar bröd för mycket för att
stå ut med lchf en längre tid.. men eftersom jag nu fått nyss om ett gott bröd att baka
så kanske jag klarar det bättre..
Och brödet har jag bakat idag.


Med bland annat: mandelmjöl, ägg och riven ost i...


Titta jag kan äta mackor igen!!
Det ska även vara gott att rosta så det testar jag i morgon till frukost..

Till frukost i dag blev det 1,5 dl turkisk yoghurt,lite keso, 1 msk nötmusli
och lite bär...


Gott men jag gillar verkligen inte keso..jag har aldrig gillat det men jag
tänkte nu ge det ett nytt försök..om man blandar med turkisk
yoghurt och bären och så, men nej det går inte..får hitta andra
alternativ till bra proteinkällor som tex kesella som jag gillar..


Mättar länge gör det också...
Till lunch blev det en sallad med lax, hade dock bara 2 små tunna skivor med
lax..så för att göra salladen lite mättande så tog jag även 1 ägg, 1/4 dels avokado
och 2 mini mozarella..


Laxsallad med en sås av creme fraich, citron och rom
Men jag känner att jag har dålig koll på om jag äter rätt mängd av fett,
kolhydrater och protein..
Finns det någonstans man kan lägga in vad man äter och få fram om det är okej,
vet att typ man kan göra det med viktväktarmat...
Sen var jag egentligen inte hungrig i eftermiddags men när brödet var färdigt så
var jag ju bara tvungen att smaka..så det blev 2 skivor bröd med bregott, ost och paprika..
I kväll bli det kotlett med brocolli..
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: Lotte

matdagboken.se är jättebra! Där skriver man in det man äter o så visas ett diagram hur stor del av måltiden som består av protein, fett o kolhydrater =) Man får även reda på hur många kalorier måltiden innehåller -om man är intresserad av det =)

2011-07-21 @ 13:16:14
URL: http://bullemamman.blogg.se/
Postat av: lindislindis

Tack Lotte, jag har varit med i matdagboken men inte varit plusmedlem därför kunde jag inte lägga till och se alla diagram och så, men nu kan jag för nu har jag gått med igen, det verkar ju jätte bra, då får man koll...

2011-07-22 @ 08:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0