LCHF KLADDKAKA

Häromdagen gjorde jag 2! st lchf kladdkakor som jag hittade recept
 på ni vet var ( 56kg)
Skulle ha gäster 2 dagar i rad och tänkte då underlätta för mig själv
och bakade 2 på samma gång, tyckte faktiskt att kakan blev godare när
den fick stå en dag extra..

200g 70% choklad
200g smör
1 dl sockerersättning ( jag tog hermesetas)
1 tsk vaniljpulver
4 ägg

Smält smör och chokladen på låg värme.
Vispa ägg, socker och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund till.
Häll i en form med avtagbar kant och grädda i 200grader i 6 min.
Låt sta kallt.
Servera med lättvispad grädde och bär.


Smält smör och choklad, (jag använde 70% lindt choklad)


Vispa ägg, socker och vaniljpulver....Blanda, in i ugnen..


färdig!
God och väldigt mäktig, räcker till många...
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: Jennie

Full fart på båda bloggarna, det gillar vi!

2011-07-28 @ 21:01:01
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0